dinsdag 24 juni 2008

Wat een luxe!

De een zweert bij chocolade. De ander kan niet zonder een schaal verse oesters. En weer een ander eet eens in de zoveel tijd een patatje met enorme hoeveelheden mayonaise en wordt dan zonder uitzondering overrompeld door geluk dat uren kan aanhouden. 

Eten kan gelukkig maken, dat weet iedereen. Maar zeker als al het voedsel dat iemand zich maar wensen kan binnen handbereik is, wordt weleens vergeten hoe bijzonder dat 'eetgeluk' eigenlijk is. Wat een onvoorstelbare luxe dat is, en vooral ook wat een bizar voorrecht het is. 
Iedere keer weer ben ik ontroerd en enorm verbaasd als eten mij een diep gevoel van geluk schenkt. Het juiste gerecht op het juiste moment, dat is volgens mij het voor de hand liggende geheim. Ik wil met jullie de recepten voor mijn 'gelukseten' delen. Gedeeld geluk is het mooiste geluk. Het zou op een tegeltje kunnen staan. Maar laat jullie niet afleiden door deze woorden en ga aan de slag. Eet smakelijk en veel geluk!


Hans Elsevier Stokmans

Geen opmerkingen: